Logo Cestydoprirody.cz

Via Ferrata | Postalmklam klettersteig (lanové centrum v soutěsce:-) )

Velikost písma: A A A Tisk Autor: Hana Šimoníčková
Obtížnost: C
Zajímavost: Interest: 4/5
Pro děti: ne
Délka trasy: 4.81km
Nadm. výška:
Nadm. výška:
Parkování:

Silnice mezi Wolfgangsee a Bad Ischl, vpravo do Weissenbachu, vjede se do úzkého hlubokého údolí, následuje placený úsek silnice – závora budka a paní s letáčkem, kde je kompletně zajištěná cesta vyznačena. Cena v roce 2012 byla 5 EUR za osobu. Průjezd několika serpentinami a parkoviště po levé straně k ferratě – značeno.

Popis přístupu:

Záleží, kde přesně zaparkujete – sestup do soutěsky cca 10 minut směrem dolu z parkoviště. Pokud zaparkujete ještě níže hned v první serpentině v zatáčce u závory a domku (místo pro cca 4 auta) je přístupová cesta delší- cca 20min údolím podél říčky- turisticky značeno ke klettersteigu (cesta č.890)

Popis cesty:

Cesta začíná poměrně dlouhým mostkem přes potok Russbach (obtížnost C), po kterém je třeba klást nohy na prostředek, aby nedocházelo k převažování na stranu a pozor- je to velmi kluzké. Překoná se tak hluboké koryto potoka a prověří člověka, zda je schopen pokračovat dál. Následuje traverz po kramlích. Další lanový mostek- lano pouze nahoře a dole s možností „atrakce- tramvaj“ volně visící lana. Dalším náročnějším úsekem je přeskok- cca 2m. Vyšší osoby (185cm) zvládnou dlouhý překrok. Opět jištěný úsek zakončený krátkým mostkem. Ocelové tyče jsou často kluzké a opotřebením jich je pár ohnutých směrem dolu, takže noha sklouzává. Též stupy na skále jsou po většinu roku mokré a kluzké. Je potřeba síla rukou. Tento úsek podél potoka má největší obtížnost C, jinak převážně B/C..

Následuje výstup lesem s možností odpočinku u vodopádu. Pod nástupem na další úsek je vrcholová kniha. Úseky obtížnosti D nebo nástupová varianta F (opravdu pro otrlé – převislý nástup pustí dál jen nejzdatnější). Již po suché skále (pokud tedy zrovna neprší) Opět potřebná síla rukou. Tento úsek lze obejít zleva – značeno. Místo společného setkání cca po 300metrech u lavičky. Závěrečný úsek lesem po pěšině a zdolání posledního lanového mostku kolem vodopádku. (myslím, že lze též spodem obejít korytem potoka).

Popis sestupu:

Lesem po značené cestě k silnici, kde jsou turistické ukazatele. Cesta zpět k autu po silnici a cestě, která křižuje serpentiny. Na závěr možnost odměny, když už jste zaplatili za silnici – vyjet autem do sedla- parkoviště, výhledy na okolní kopce, lavičky, kaplička.

Vybavení:

kompletní ferratový set + helma + rukavice, oblečení které můžete zmazat- nejen po dešti, ale myslím, že trvale je v soutěsce velmi vlkho a člověk se snadno umaže o skálu.

Čas přístupu k cestě:

10 min.

Čas výstupu:

3 hodiny

Čas sestupu:

60 min

Nejlepší období:

jaro, léto, podzim

Čísla map:

BEV ÖK 95, Sankt Wolfgang; Kompass WK 018, Wolfgangsee; F & B WK 392, Tennengebirge – Lammertal – Osterhorngruppe

Odkazy:

O Postalmu jsme již psali ZDE

Další informace o trase:

Nastoupáno výškových metrů:
Zklesáno výškových metrů:

Reklama:
Plánovač tras by Google:
Odkud:
Kam:

Máte další informace k této trase? Nenechávejte si jej pro sebe, napište nám a my informace doplníme. Kontaktovat nás můžete zde.

 

Komentáře k této trase

 
 
před 3 lety

To musíte být krásné, tokovou túru si snad nemůžu ani nechat ujít. Musí to být hodně fyzicky náročné. Ale zase pro ten zážitek a výhled to musí stát za to! Já jsem kolikrát více takový gaučový typ. A tak jsem letos byla v chatky Máchovo jezero https://www.elite-stare-splavy.cz/ubytovani.html a bylo to skvělé. Hrozně jsem si odpočinula

 
Vyhledávač tras
 
 

Trasy a cesty v okolí

Více cest z této oblasti najdete na naší mapě
 

V okolí najdete

Lezecký park "Klettergarten" (3.82km)
Lezecký park "Klettergarten" (3.82km)
Lyžařská střediska (4.81km)
Lezecký park "Klettergarten" (5.42km)
Lezecký park "Klettergarten" (5.42km)
Více míst z této oblasti najdete na naší mapě
 

Webkamery v okolí

Webkamery zajišťuje webcams.travel
 
 


© cestydoprirody.cz, 2011-2013 | Weather forecast from yr.no, delivered by the Norwegian Meteorological Institute and the NRK