Logo Cestydoprirody.cz

Cyklotrasy | Srdcem Prahy a přitom relativně přírodou

Velikost písma: A A A Tisk Autor: Strejda HanZ
Fotografie
http://jkphoto.php5.cz
Obtížnost: střední
Zajímavost: Interest: 4/5
Pro děti: ne
Délka trasy: 32.4km
Nadm. výška:
Nadm. výška:

Cestu ještě nikdo nenavštívil

Popis trasy:

Pěkná (místy i technická) bajková vyjížďka centrem Prahy, která se snaží co nejvíce vyhýbat velkým silnicím a proplétá se pražskými parky. Podíváte se na cyklostezku podél Vltavy, Petřín, Strahov, do Hvězdy, Šárky i Stromovky. Pohodovým tempem na dvě hodinky.

Vyrazit je možné kdekoliv na trase, jelikož jde o okruh (viz mapa). Já osobně vyrážím ze Štvanice. Odkud jedete po pravém břehu Vltavy proti proudu po cyklostezce až k Mánesovu mostu, který přejedete. Hned za mostem vlevo do parčíku a pod Karlův most a přes Kampu. Z Kampy k dolní stanici lanovky na Petřín a parkem vzhůru. Ideálně kolem Petřínských skalek až na vrchol a odtud po vrstevnici parkem směrem na Strahov. Od stadionu směrem na Ladronku. Po levé straně je stráň v které vede pěšinka, takže nemusíte po silnici. Poté přes Ladronku až k oboře Hvězda. Hvězdou podél jižní zdi. V závěru pěkný sjezd po lesní cestě a dole ven z obory. Poté krátký přesun po silnici ulicí Ruzyňská k Divoké Šárce. Od rozcestníku stále po žluté značce celým lesoparkem, dále skrz Nebušice stále po žluté, ke které se přidává červená. Za hřbitovem se značky rozdvojují, následujeme červenou do kopce. a podél okraje lesa po cestě až na křížení se silnicí a modrou značkou (rozcestník). Přejedeme a dále po červené až k dalšímu rozcestníku. Zde dále po červené náročným sjezdem ve žlabu vyhlodaném vodou až do Šáreckého údolí. Dole vlevo po silnici až k ústí do Vltavy. Zde proti proudu řeky po cyklostezce A1 až do Stromovky. Ve stromovce přes turistický most na Troju. Podél kajakářského kanálu po cyklostezce A2 až zpátky na Štvanici.

Parkování:

U Stromovky podél silnice nebo pěšího mostu přes Vltavu v Troji nebo na Štvanici.

Možnost koupání:

Ve Vltavě, ve Džbánu.

Občerstvení:

Velké množství restaurací, hospod a občerstvení, nelze se jim vyhnout.

Hřiště pro děti:

Několik, jede se městskou zástavbou a hlavně parky.

Další informace o trase:

Nastoupáno výškových metrů:
Zklesáno výškových metrů:

Reklama:
Plánovač tras by Google:
Odkud:
Kam:

Máte další informace k této trase? Nenechávejte si jej pro sebe, napište nám a my informace doplníme. Kontaktovat nás můžete zde.

 

Komentáře k této trase

 
 
Věra
před 8 měsíci

Na naše líbanky jsme jeli do Prahy. Tehdy jsem teda ještě nevěděla že manžel bude tak moc romantický že mně pomocí https://www.kvetinyonline.cz rozvoz květin Praha pošle dokonce hned na nádraží takový květinový dáreček, ale tak nevadí. Pak jsme se i projeli na kole, což jsem já teda nepovažovala za nic extra, ale dnes už manžel to chtěl obzvláštnit.

Věra
před 8 měsíci

Na naše líbanky jsme jeli do Prahy. Tehdy jsem teda ještě nevěděla že manžel bude tak moc romantický že mně pomocí https://www.kvetinyonline.cz rozvoz květin Praha pošle dokonce hned na nádraží takový květinový dáreček, ale tak nevadí. Pak jsme se i projeli na kole, což jsem já teda nepovažovala za nic extra, ale dnes už manžel to chtěl obzvláštnit.

Samuel
před rokem

To nezní vůbec špatně. Všude se dá najít kus přírody. Já jezdím nejradši na kole. Sbalím si malý stan, který jsem si objednal z https://armik.cz/ a přespím kdekoliv u lesa. Za víkend toho stihnu projet hodně a vrátím se maximálně zrelaxovaný. Lepší odpočinek od lidí a práce pro mě není.

 
Vyhledávač tras
 
 

Trasy a cesty v okolí

In-line, délka 11.12km
In-line, délka 2.95km
Pěší turistika, délka 16.07km
Pěší turistika, délka 15.47km
Více cest z této oblasti najdete na naší mapě
 

V okolí najdete

Lyžařská střediska (39.01km)
Lyžařská střediska (48.34km)
Lyžařská střediska (49.79km)
Lyžařská střediska (50.49km)
Lyžařská střediska (50.49km)
Více míst z této oblasti najdete na naší mapě
 

Webkamery v okolí

Webkamery zajišťuje webcams.travel
 
 


© cestydoprirody.cz, 2011-2013 | Weather forecast from yr.no, delivered by the Norwegian Meteorological Institute and the NRK